Content optimalisatie

Inhoud is steeds belangrijker

Content (optimalisatie) is king!

Een veel gehoorde uitdrukking in de online wereld en zeker gedeeltelijk waar. Content is het Engelse woord voor inhoud en tot content rekenen wij dan ook alle inhoud die een website heeft. Een goed design en goede website optimalisatie zorgen ervoor dat de bezoekers van je website een ongestoorde ervaring hebben van de website, maar uiteindelijk zijn de bezoekers toch op zoek naar de inhoud van de website. Of je nu een product verkoopt of informatie biedt. Je wil de klant zo goed mogelijk ten dienst staan, en dat willen andere bedrijven zoals facebook en Google ook van jou.

Hoe schrijf ik een pakkende SEO tekst voor mijn website?

Met deze vraag zitten veel mensen wanneer ze de inhoud van hun website gaan concreet maken. Er zijn een hoop dingen waarop gelet moet worden om een goede SEO-tekst te schrijven. Zo dient een tekst per pagina minimaal 300 woorden te bevatten (richtlijn), zodat een zoekmachine een goed beeld krijgt van waar de pagina precies over gaat. De beste websites hebben zelfs teksten van gemiddeld 900 woorden per pagina. Dat is een behoorlijke lap tekst. Zorg daarom dat u de tekst in hapklare stukjes schrijft met genoeg tussenkopjes. Zo wordt het een stuk comfortabeler voor de bezoeker om de tekst te lezen. Daarnaast dienen de zoekwoorden waarvoor gekozen is rond de 4% van de tekst te zijn. Varieren met de zoekwoorden kan zorgen voor nog meer positieve effecten.

Alt- en title-attributes.

Ook afbeeldingen kunnen op inhoud worden geoptimaliseerd. Zorg er voor dat plaatjes een naam krijgen die slaat op de inhoud van het plaatje, of zoekwoorden bevat waarop de website gevonden dient te worden. Ook is het essentieel om de afbeeldingen een alt-attribuut en een titel-attribuut mee te geven. Ten slotte zien de crawlers (zoekprogrammaatjes van zoekmachines) geen afbeeldingen, maar slechts formaten, bestandgroottes, namen e.d. Voor deze crawlers is het dus van belang dat elk plaatje de juiste bijgeleverde tekst-elementen heeft zodat de crawler weet wat de inhoud van de afbeelding is aangezien deze niet visueel ingesteld zijn.

Content blijft king.

Uiteindelijk zal voor veel bedrijven gelden dat ze een product of service willen verkopen via de website. Daarvoor zijn wervende teksten die op het juiste moment de juiste call-to-action geven van groot belang. Ook dient de goede pagina gevonden te worden via zoekmachines wanneer consumenten op zoek zijn naar precies dat product. Wij kunnen hier mee helpen, teksten verbeteren, en zorgen dat er meer conversie ontstaat door de inhoud van de website ietswat te veranderen. Neem gerust eens contact met ons op om hier verder over te sparren!

Pin It on Pinterest