SEO

Maak jouw site vindbaar voor jouw doelgroep

Optimaliseer design.

Website optimalisatie is essentieel om je website beter vindbaar te maken. Zorg eerst voor een goed webdesign. Een website optimaliseren zorgt ervoor dat jouw website voldoet aan een hele lijst van punten waardoor jouw website sneller wordt en alle informatie en eisen bevat die Google en andere zoekmachines van jou vragen. Wist je dat Google binnenkort een waarschuwing gaat geven in haar zoekresultaten wanneer een gebruiker met een mobiel apparaat zoekt zonder WiFi voor trage websites? Zorg dat je dit een stap voor bent. Wij zijn vooral gespecialiseerd in seo optimalisatie voor WordPress

Optimaliseer code.

Wanneer je een website een tijd geleden hebt laten bouwen kan het zo zijn dat de code verouderd is, of geen gebruik maakt van de nieuwste mogelijkheden. Zorg er voor dat de code van de website geen fouten bevat. Voeg hiernaast de genoemde “rijke data” zo veel mogelijk toe. Rijke data is data die je meegeeft aan elementen en tekstdelen om robots van bijvoorbeeld Google te melden hoe ze het element dienen te interpreteren; bijvoorbeeld “Dit is een kopje”, “Dit is een locatie” of “Dit is een sociale media connectie”. Wanneer je gebruik maakt van sociale media is het bovendien belangrijk om deze te verbinden met je website. Ook dit gebeurd met code. Zo tellen je sociale media mee voor je website zijn online aanwezigheid en zul je beter scoren in zoekmachines.

Optimaliseer snelheid.

Niemand wil lang wachten totdat een website is geladen. Online klanten hebben steeds minder geduld. Zo bleek uit onderzoek van Ebay dat zij aanzienlijke conversie mislopen per halve seconde dat de website langer moet laden. Een website zonder CMS zou altijd onder 1.5 seconde laadtijd moeten zitten in de huidige markt. De snelheid van een website is te verhogen door afbeeldingen te optimaliseren (kleiner maken door overbodige informatie weg te gooien), bepaalde instellingen te veranderen bij de webhost, en door code-scripten zoals javascript, php en html te verkleinen. Zorg dat je website snel laadt en je klanten niet op je hoeven te wachten!

Optimaliseer links.

Gebroken links zijn funest voor je website. Klanten komen niet terecht waar ze willen en ook de bots van zoekmachines rekenen dode links af. Zorg dat je links dus kloppen, maar er is meer. Wist je dat je met interne links binnen je website ook kunt aangeven welke paginas belangrijker zijn dan anderen? Zorg daarnaast dat links vanaf andere paginas die linken naar jouw website ergens uitkomen (Strategie van linkbuilding), en dat wanneer onverhoopt dit toch niet gebeurd, de link strand op een 404-pagina.

Indexeer je website.

Wanneer je website geoptimaliseerd is hebben er aardig wat veranderingen plaatsgevonden. Je wil natuurlijk dat ook zoekmachines daarvan afweten. Daarom is het belangrijk om je sitemap en website opnieuw in te dienen bij de zoekconsoles die de individuele zoekmachines hiervoor hebben gemaakt. Pas wanneer je website opnieuw geindexeerd is zal het positieve effect van de optimalisatie zichtbaar worden.

Nog meer dan 200 optimalisatiemogelijkheden!

Naast de bovenstaande optimalisatiemogelijkheden zijn er nog veel meer optimalisatie criteria waarmee men rekening dient te houden. Wij beschikken over up-to-date kennis over deze regels en kunnen al snel door een gratis en vrijblijvende SEO-scan je vertellen waar de problemen zitten bij jouw website.

On-page SEO

De meeste zoekmachine optimalisatie criteria worden vaak veranderd of krijgen andere parameters waaraan het criterium dient te voldoen. Daarom is het bijhouden van SEO na initiele optimalisatie voor grote websites van belang. Wij noemen dit gedeelte on-page SEO. Kleinere websites kunnen er vaak voor kiezen dit eenmaal per jaar te laten doen. Bij vragen en/of opmerkingen neem gerust contact met ons op. Ook zijn wij beschikbaar als SEO Consultant.

De 3 disciplines in SEO

Nog meer weten?

Lees verder over de volgende disciplines of vraag een SEO-scan aan:

Pin It on Pinterest