5 Onverwachte SEO Optimalisatie Tips

door | mei 17, 2016

Dit keer een kleine post die we toch echt even moesten delen!  5 SEO optimalisatie tips waar je waarschijnlijk niet echt aan gedacht hebt, maar die zeker belangrijk zijn en nut hebben. Let dus goed op:

Site architectuur

Google en andere zoekmachines worden steeds beter in het scannen en evalueren van je website en online voetafdruk. De zogenaamde “link juice” is zelfs op de dag van vandaag nog een van de belangrijkste punten in het algoritme. Wat blijkt uit de gigantische impact die het heeft op je rankings. En dat is precies de reden waarom je nog steeds die -waardevolle- links wilt proberen te scoren.

Wanneer je niet genoeg aandacht schenkt aan je interne structuur, ben je waarschijnlijk bezig met het verspillen van je link juice.De kans is groot dat je het naar een dood eind laat vloeien in plaats van het te verspreiden over je meeste belangrijke pagina’s.

Lokale SEO

Het is vrij bekend dat er een consistentie moet zijn betreft je NAW-gegevens. Dit betekent dat gegevens als je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mail overal op internet consistent moeten zijn en niet allemaal verschillend moeten zijn. Dit is en blijft een van de meest belangrijkste factoren voor lokale SEO.

Maar… er is nog een cruciale factor in het lokale seo-spel; jouw soort bedrijf.
De soorten bedrijven die we kunnen onderscheiden zijn:

Soort A – Retail: Een fysieke locatie waar jouw klanten naar je toekomen voor jouw producten en services. Een locatie waar geen andere bedrijven zijn gevestigd.

Soort B – Concessies: Een fysieke locatie waar jouw klanten naar je toekomen voor je producten en services, maar ook een locatie waar ook andere bedrijven zijn gevestigd.

Soort C – Service gebied bedrijf: Geen fysieke locatie voor klanten om te bezoeken. Jij gaat zelf naar je klanten toe.

Soort D – Gemixt: Een bedrijf dat een fysieke locatie heeft en klanten bedient en van waaruit  je zelf naar klanten toe gaat.

Het is allemaal vrij makkelijk te begrijpen wanneer het neer komt op retail (Je plaatst jouw bedrijf met adres) en service gebied bedrijven (Je plaatst jouw bedrijf met verborgen adres). Veel concessie en gemixte type bedrijven maken fouten met het plaatsen van hun bedrijf. 2 duimregels hier zijn:

A: Voor concessie winkels is het nodig om heel duidelijk de verschillende NAW en links te plaatsen voor verschillende merken en services voor jouw locatie:

5 onverwachte seo tips concessie winkel

Wanneer je jouw bedrijf op de correcte manier hebt geplaatst, is het tijd om je te aandacht terichten op de consistentie van je NAW-gegevens. Probeer zoveel mogelijk websites te vinden waar eventuele oude gegevens op staan, verkeerd gespelde gegevens en inconsistente weergaves en trek hierin één lijn.

Conversie

Goed en doordachte keyword research is cruciaal voor elke SEO-campagne, en dit is al helemaal wanneer je met een laag SEO-budget werkt en het niet kan permitteren om tijd en geld te verspillen.
Om het zoveel mogelijk op veilig te spelen moet je ervoor zorgen dat je de juiste SEO termen/keywords hebt gekozen of hebt laten onderzoeken door experts. De keywords die je het gewenste resultaat gaan leveren en je genoeg bezoekers en conversie bezorgen. In een ideale wereld moet dit gedaan zijn voordat je een complete SEO-campagne opzet.

Maar hoe doe je dat? Je kan een goed idee krijgen door middel van de Google Keyword Planner en het bekijken van de maandelijkse zoekvolume’s van je keywords. Maar hoe test je de conversie potentie?

Wat je zou kunnen doen is het ‘testen’ van je keywords in Google AdWords. En wanneer het bieden iets is wat je eigenlijk niet kan betalen kan je wat betaalde Adwords verkeer gratis krijgen met de coupons die je van Google Adwords en Bing Ads kan krijgen voor nieuwe adverteerders.

De bedragen van deze gratis coupons variëren van €50 tot €100 en zijn hierdoor dus perfect om een test-campagne te maken in de meeste niches/markten. Om deze coupons te krijgen moet je een nieuwe Google Analytics account, Google Webmaster Tools account of Bing Webmaster Account aanmaken. Na een tijdje krijg je deze coupons toegestuurd in je email of brievenbus.

Content

Bijna 37% van de marketing budgetten worden gebruikt voor online content. Aangezien deze content dus zo belangrijk is… waarom vinden we het voldoende om het te maken, publiceren en het vervolgen gewoon te vergeten?

Een van de dingen die kan gebeuren wanneer je niet echt meer let op je content is dat het kan worden gestolen. En wat er ergste ervan kan zijn is dat jouw gestolen content je ranking kan beschadigen of zelfs jouw originele content kan out-ranken!

Er zijn een aantal case-study’s geweest op dit vlak en het resultaat hiervan is dat zelfs in de meeste gevallen Google niet eens kan zeggen dat het gestolen content is en dus niet origineel is. Zodra de gestolen content is geïndexeerd door de zoekmachine, de ranking van de originele pagina daalt, of blijft stijgen en dalen met de gestolen kopie en dus continu als het ware rond blijft dansen.

Voor jou als webmaster moet je je content proberen te beschermen tegen dit zogenaamde ‘scrapen’ dus hierbij wat tips:
1. Blijf goed letten op je website rankings. Zorg dat je een spontane daling in rankings in de gaten houdt, het kan goed zijn wanneer je een heel populair stukje content hebt dat iemand anders er mee aan de haal gaat.

2. Wanneer je ranking daalt, let erop wie zijn ranking stijgt. Oriënteer op de concurrent zijn website of dat je toevallig iets van jouw eigen terug kan vinden.

3. Onderneem actie! Een van de dingen die je kan ondernemen is het contact opnemen je de eigenaar van de website en vragen of ze de content willen verwijderen. Zo niet, kan je het ook aan Google vragen: Google Content Removal Tool

Keywords

“Keywords en Keywords research is dood na de Hummingbird update…” Dit heb je waarschijnlijk al 1000 keer gehoord en gelezen. Laten we gewoon eens even dieper ingaan op wat de ‘Hummingbird’ update nou precies is:

‘Hummingbird’ was een semantische update. Dit betekent dat het de zoekmachines meer focus gaf op de betekenis in plaats van puur het zoekwoord, en het groeperen van een aantal zoekwoorden aan de hand van de gezamenlijke betekenis.

Voor ons SEO mensen betekent dit het volgende:
– Het onwillekeurig toevoegen van je zoekwoorden in je website heeft niet meer hetzelfde effect als vroeger.
– Keyword research is nog steeds heel belangrijk voor jouw SEO-succes. Het helpt je website op een semantisch niveau (Segmenteren van je website in thematische stukken die relevant zijn aan het jouw globale onderwerp).

Dit is waar de Google Keyword Planner weer in beeld komt. De reden voor dit is om niet langer enkel de zoekvolumes te zoeken van jouw zoekwoorden, maar om te ontdekken wat Google het meest relevant vindt voor jouw pagina’s.

Onze auteurs

Don Vermeer (8)

Don is een van de oprichters van Media Ostrich. En sinds 2009 bezig met alles dat met SE...

Dylan de Jonge (1)

Dylan is al meer dan 8 jaar bedreven in webdevelopment & online marketing. Als Online marke...

Paul Deckers (11)

Paul is een van de oprichters van Media Ostrich en heeft jarenlange ervaring als graf...

Don is een van de oprichters van Media Ostrich. En sinds 2009 bezig met alles dat met SEO te maken heeft. Door mijn achtergrond als webdeveloper ben ik helemaal verslaafd geworden aan white-hat & grey-hat SEO. Stiekem probeer ik ook een internet ninja te zijn.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Wees een goede vriend!

Deel dit bericht en laat anderen ook profiteren van dit artikel!