Adwords update [De oproep update]

door | mrt 22, 2017

Google AdWords update [De maart editie]

Google heeft begin maart een reeks nieuwe updates aangekondigd, waaronder veranderingen aan de oproepextenties, een vernieuwd ontwerp en nieuwe manieren om te rapporteren.

Oproepextensies op accountniveau

Binnenkort wordt het mogelijk om oproepextensies makkelijker in te stellen, doordat dit, in opvolging van enkele andere extensies, mogelijk wordt op accountniveau. Momenteel is het alleen mogelijk om een oproepextensie in te stellen voor een advertentie of advertentiegroep.

Nieuw ontwerp voor oproepen

Voor advertenties waarbij alleen gebeld kan worden zal de bedrijfsnaam achter het telefoonnummer verschijnen. Google is vorig jaar al begonnen met het testen van dit ontwerp, maar zal het vanaf nu beginnen uit te rollen naar alle adverteerders. Daarnaast heeft Google aangegeven dat ze verder zullen gaan met het testen van ontwerpen die wellicht nog beter zijn. Zo is er een variant waarbij de score van klanten bij telefoongesprekken wordt weergegeven.

 

Nieuwe details voor zoekwoord en reporten

Binnenkort zullen er enkele kolommen aan rapporten worden toegevoegd. Zo zal het mogelijk zijn om telefoonimpressies en daadwerkelijke telefoontjes uit te splitsen. Zo zal het, eindelijk, duidelijk worden voor adverteerders hoe ze daadwerkelijk telefonisch presteren. Zo is het mogelijk om alleen-oproep advertenties te laten zien op de zoekwoorden die hoge CTR hebben, of klanten juist geen telefoonnummer te laten zien op bepaalde termen om wachttijden te verminderen.

Automatische telefoonextensies

Hoewel Google in januari hier al met bericht van naar buiten kwam, beginnen ze komende maanden met de daadwerkelijke implementatie van automatische oproepextensies. De update houdt in dat Google zichzelf de vrijheid heeft genomen om bij mobiele advertenties automatisch het telefoonnummer van de landingspagina toe te voegen aan de advertentie. Het idee hierachter is dat een bedrijf dat een telefoonnummer weergeeft in de advertenties 19% meer telefoontjes krijgt, dan bedrijven die alleen een telefoonnummer hebben dat op de landingspagina staat. Natuurlijk is deze automatisering niet altijd wenselijk. Daarom is er een mogelijkheid om uit te schakelen, maar dit zal handmatig moeten gebeuren.

Onze auteurs

Don Vermeer (8)

Don is een van de oprichters van Media Ostrich. En sinds 2009 bezig met alles dat met SE...

Dylan de Jonge (1)

Dylan is al meer dan 8 jaar bedreven in webdevelopment & online marketing. Als Online marke...

Paul Deckers (11)

Paul is een van de oprichters van Media Ostrich en heeft jarenlange ervaring als graf...

Paul is een van de oprichters van Media Ostrich en heeft jarenlange ervaring als grafisch ontwerper en Google specialist. Hij is een echte analyse-freak en SEA kent voor hem geen geheimen.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Wees een goede vriend!

Deel dit bericht en laat anderen ook profiteren van dit artikel!